Zadania ogólne Malbork Welcome Center to inicjowanie nowych działań mających wpływ na rozwój turystyki w Malborku, kreowanie nowych atrakcji i produktów turystycznych miasta, tworzenie warunków rozwoju i podnoszenia jakości usług turystycznych w Malborku.
W skład Malbork Welcome Center wchodzą następujące oddziały:
I. [b]Centrum Obsługi Turysty i Współpracy z Branżą Turystyczną realizujące następujące zadania:[/b]
- prowadzenie informacji turystycznej dla odwiedzających centrum - telefoniczne, mejlowe oraz korespondencyjne,
- dysponowanie materiałami promocyjnymi przygotowanymi przez Biuro Promocji i podmioty turystyczne,
- sprzedaż detaliczna pamiątek, map, książek, gadżetów z wizerunkiem i logo Malborka oraz zamku malborskiego, jak również dzieł lokalnych twórców ludowych związanych z Malborkiem,
- gromadzenie, analiza i opracowywanie danych dotyczących infrastruktury turystycznej i odwiedzających Malbork turystów; przekazywanie danych i analiz do Biura Promocji,
- współpraca merytoryczna i współdziałanie z innymi punktami informacji działającymi w Polsce,
- monitoring i zlecanie badań marketingowych dotyczących zjawisk turystycznych,
- opracowywanie koncepcji nowych tematycznych tras turystycznych oraz realizacja koncepcji oznakowania turystycznego Miasta,
- rezerwacja miejsc noclegowych i usług gastronomicznych na terenie Malborka i okolic,
- współpraca z malborskimi i zewnętrznymi biurami podróży, współtworzenie z branżą turystyczną pakietów wycieczkowych i imprez (produktów turystycznych) oraz ich sprzedaż dla biur lub turystów indywidualnych,
- realizacja wspólnych projektów branży turystycznej i centrum,
- współpraca z Muzeum Zamkowym w zakresie organizowania i rezerwacji imprez konferencyjnych i innych produktów turystycznych,
- współudział w szkoleniu kadr dla potrzeb turystyki,
- prowadzenie rejestru tzw. innej bazy noclegowej zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 55 poz. 578).
II. [b]Biuro Promocji Turystyki i Kultury Miasta Malborka realizujące następujące zadania:[/b]
- opracowywanie koncepcji działań promocyjnych Miasta w planach rocznych i wieloletnich, odzwierciedlających cele określone w Strategii Rozwoju Miasta Malborka i Programie Rozwoju Produktu Turystycznego Miasta Malborka zgodnie z przyjętym Systemem Identyfikacji Wizualnej Miasta Malborka,
- koordynacja działań promocyjnych, monitorowanie realizacji tych działań przez pozostałe komórki organizacyjne Urzędu Miasta Malborka, miejskie jednostki organizacyjne i inne podmioty, którym powierzono realizację tych zadań,
- przygotowywanie i organizacja study tour i press tour (podróże studyjne) dziennikarzy zagranicznych i krajowych oraz przedstawicieli biur podróży do Malborka,
- promocja turystycznego logo Miasta Malborka,
- nadzór i prowadzenie turystycznego serwisu internetowego Miasta Malborka, aktualizacja danych dotyczących turystyki,
- współpraca ze środkami masowego przekazu w zakresie promocji Miasta,
- opracowywanie koncepcji materiałów promocyjnych i informacyjnych Miasta, zlecanie wykonania, zakup i dystrybucja tych materiałów,
- zlecanie przeprowadzania kampanii promocyjnych Miasta w kraju i za granicą,
- zamieszczanie informacji o ofercie Miasta w wybranych wydawnictwach i czasopismach branżowych,
- współpraca z komórką organizacyjną Urzędu Miasta zajmującą się pozyskiwaniem zewnętrznych źródeł finansowania dla realizacji niektórych zadań promocyjnych Miasta - współpraca w zakresie tworzenia nowych projektów dotyczących turystyki,
- organizacja udziału Miasta w targach, wystawach, prezentacjach krajowych i zagranicznych,
- zlecanie wykonania i zakup materiałów wystawienniczych,
- sporządzanie okresowych sprawozdań z zakresu promocji Miasta i rozwoju turystyki,
- współudział w przygotowywaniu oferty inwestycyjnej Miasta w zakresie inwestycji turystycznych.
III. [b]Biuro Marketingu Imprez realizujące następujące zadania:[/b]
- współpraca z komórką Urzędu Miasta zajmującą się wydawaniem pozwoleń na imprezy w mieście w celu koordynacji imprez w Malborku,
- marketing i promocja imprez turystycznych, kulturalnych i sportowych,
- przygotowywanie kalendarza imprez turystycznych i kulturalnych,
- uzgadnianie planów imprez i innych działań promujących Miasto proponowanych przez Muzeum Zamkowe w Malborku oraz niezależnych organizatorów,
- budowanie sieci partnerów promocji Miasta w ramach współpracy z organami samorządu terytorialnego i administracji rządowej, instytucjami kulturalnymi i naukowymi, innymi podmiotami publicznymi i prywatnymi, jak również przedstawicielami strategicznych branż rozwojowych Miasta i środowiskami opiniotwórczymi w zakresie promocji miasta, turystyki i organizacji imprez
- opracowywanie i upowszechnianie kalendarza imprez o charakterze turystycznym i kulturalnym przy współpracy z odpowiednią komórką organizacyjną Urzędu Miasta.