1A w Muzeum Zamkowym
12 stycznia 2018 | 00:04
Więcej informacji na temat 1A w Muzeum Zamkowym
znajdą Państwo w poniższej wiadomości.
<br />
<br />
<p dir="ltr" style="line-height:1.295;margin-top:0pt;margin-bottom:8pt;"> <span id="docs-internal-guid-728d8159-e777-c271-c87d-f908235760d2"><span style="font-size: 13.999999999999998pt; font-family: Calibri; color: rgb(0, 0, 0); background-color: transparent; font-weight: 700; font-variant-ligatures: normal; font-variant-east-asian: normal; font-variant-position: normal; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">1A w Muzeum Zamkowym</span></span></p>
<p dir="ltr" style="line-height:1.295;margin-top:0pt;margin-bottom:8pt;"> <span id="docs-internal-guid-728d8159-e777-c271-c87d-f908235760d2"><span style="font-size: 12pt; font-family: Calibri; color: rgb(0, 0, 0); background-color: transparent; font-variant-ligatures: normal; font-variant-east-asian: normal; font-variant-position: normal; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">Młodzież klasy 1A w związku z realizowaną przez wychowawcę klasy innowacją pedagogiczną z historii, w ramach współpracy z Działem Edukacji Muzeum Zamkowym w Malborku 8 stycznia uczestniczyła w lekcji muzealnej na Zamku Malborskim. Zajęcia prowadzone przez pana Artura Dobrego dotyczyły dziejów miasta na przestrzeni wieków w kontekście rozbudowy architektonicznej Malborka. Młodzież z uwagą śledziła i analizowała plany zagospodarowania przestrzennego miasta, począwszy od lokacji grodu i miast w Prusach poprzez rozbudowę fortyfikacji w czasach szwedzkich, aż po rozwój miasta do lat 30-tych XX wieku. Ciekawa prezentacja multimedialna pozwoliła uczniom na dokonanie analizy porównawczej charakteru, cech i styli architektonicznych, wznoszonych na przedmieściu, na Starym Mieście oraz na Zamku Malborskim. Młodzież poszerzyła wiedzę nie tylko z historii miasta, ale także z dziejów regionu. Pan Artur Dobry przybliżył uczniom postać dwóch wybitnych konserwatorów zamku: Konrada Steinbrechta i Bernarda Schmidta.</span></span></p>
<p dir="ltr" style="line-height:1.295;margin-top:0pt;margin-bottom:8pt;"> <span id="docs-internal-guid-728d8159-e777-c271-c87d-f908235760d2"><span style="font-size: 12pt; font-family: Calibri; color: rgb(0, 0, 0); background-color: transparent; font-variant-ligatures: normal; font-variant-east-asian: normal; font-variant-position: normal; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">Prawdziwym wyzwaniem intelektualnym stało się odkrywanie przeszłości miasta poprzez nadawanie współczesnych nazw ulic ukazywanym rejonom i dzielnicom naszego grodu. Uczniowie doskonale poradzili sobie z niełatwym zadaniem, natomiast taka forma nauki inspiruje i skłania młodzież do odkrywania swej tożsamości i poznawania dziedzictwa kulturowego.</span></span></p>
<p dir="ltr" style="line-height:1.295;margin-top:0pt;margin-bottom:8pt;"> <span id="docs-internal-guid-728d8159-e777-c271-c87d-f908235760d2"><span style="font-size: 12pt; font-family: Calibri; color: rgb(0, 0, 0); background-color: transparent; font-variant-ligatures: normal; font-variant-east-asian: normal; font-variant-position: normal; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">Opr. AJ</span></span></p>