Debata Oxfordzka w naszej szkole
6 grudnia 2018 | 23:12
Więcej informacji na temat Debata Oxfordzka w naszej szkole
znajdą Państwo w poniższej wiadomości.
<strong>Debata Oxfordzka w naszej szkole</strong><br />
4 grudnia w naszej szkole ponownie odbyło się spotkanie z przedstawicielem Instytutu Debaty Publicznej panem Jakubem Winieckim- wiceprezesem Zarządu oraz Mistrzem Polski Debat Oxfordzkich 2016. Forma zajęć w większym zakresie umożliwiła uczniom zapoznanie się z zasadami, obowiązującymi przy prowadzeniu debaty oxfordzkiej. W ramach warsztatów odbyła się debata oksfordzka i realizowany był tutoring, który miał na celu rozwijanie u uczniów umiejętności komunikacyjnych miękkich oraz tworzenie własnych wydarzeń naukowych. Teza debaty została podana przez Instytut na tydzień przed spotkaniem, młodzież <strong>klasy 2a mogła zatem wcześniej przygotować się do merytorycznego pojedynku</strong>. Drużyna dziewcząt złożoną z 4osób reprezentowalły : <strong>Paulina Pawłowska, Wiktoria Zawadzińska, Julia Gurak i Daria Kot, natomiast przeciwną drużynę stanowili chłopcy: Damian Igielski, Oskar Dietrich, Maksymilian Osiński i Mateusz Topór</strong>. <strong>Uczestnicy dyskutowali, czy treści w Internecie powinny być cenzurowane. </strong>Chłopcy byli po stronie propozycji. Ich zadaniem było udowodnienie prawdziwości tej tezy. Rywalizacja była zacięta, jednak to dziewczęta, jako opozycja uzyskały przewagę niewielką ilością punktów i finalnie udowodniły swoją rację. <strong>Marszałek debaty pan J. Winiecki wyróżnił 3 osoby spośród drużyny, których argumentacja i strategia komunikacji zasługiwała na uznanie. </strong>Do grona tych osób należy zaliczyć : <strong>Wiktorię Zawadzińską, Maksymiliana Osińskiego oraz Darię Kot. </strong><br />
Z pewnością takie umiejętności rozwijają horyzontalne postrzeganie rzeczywistości, uczą dyplomacji, strategii działań, przełamują nieśmiałość przy publicznych wystąpieniach i kształtują poczucie własnej wartości. <br />
Opr. Marcelina Rodziewicz i Julia Gurak z klasy 2a