ZASADY OKREŚLAJĄCE ORGANIZACJĘ PRACY II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO W MALBORKU W TRYBIE HYBRYDOWYM
17 października 2020 | 18:08
Więcej informacji na temat ZASADY OKREŚLAJĄCE ORGANIZACJĘ PRACY II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO W MALBORKU W TRYBIE HYBRYDOWYM
znajdą Państwo w poniższej wiadomości.
<strong>SZANOWNI RODZICE/PRAWNI OPIEKUNOWIE UCZNIÓW, SZANOWNI UCZNIOWIE</strong><br />
<br />
<strong>W związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 1389) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 października 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty ustalam następujące: </strong><br />
<br />
<strong>ZASADY OKREŚLAJĄCE ORGANIZACJĘ PRACY II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO W MALBORKU W TRYBIE HYBRYDOWYM</strong><br />
<br />
1. Od dnia 19 października 2020 r. ogranicza się w części funkcjonowanie szkoły w taki sposób, że co najmniej 50% uczniów realizuje te zajęcia w szkole, a nie więcej niż 50% uczniów realizuje te zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.<br />
<br />
2. Uczniowie realizują zajęcia w trybie stacjonarnym lub zdalnym według następującego harmonogramu<br />
<span style="color: rgb(255, 0, 0);">Tydzień od 19 do 23 października uczniowie klas I i III w trybie stacjonarnym, uczniowie klas II w trybie zdalnym<br />
Tydzień od 26 do 30 października uczniowie klas II i III w trybie stacjonarnym, uczniowie klas I w trybie zdalnym</span><br />
Informacje na kolejne tygodnie będą państwu sukcesywnie przekazywane i modyfikowane w zależności od zmieniającej się sytuacji. Informuję jednocześnie, że zgodnie z obowiązującym prawem w przypadku gdyby powiat malborski znalazł się w obszarze czerwonym szkoła w całości przejdzie na tryb zdalny<br />
<br />
3. Zajęcia w trybie stacjonarnym i zdalnym będą odbywać się według dotychczasowego obowiązującego w szkole planu lekcji i harmonogramu<br />
<br />
4. Obowiązującą, wiodącą w szkole platformą do nauki zdalnej jest MS Teams. Nauczyciele mogą również prowadzić lub uzupełniać zajęcia za pomocą innych aplikacji, komunikatorów, narzędzi i platform w zależności od specyfiki danego przedmiotu. Informację o tym poszczególni nauczyciele przekazują i uzgadniają bezpośrednio z uczniami z danej klasy.<br />
<br />
5. Uczniowie korzystający z nauki zdalnej logują się za pomocą swojego loginu i hasła na platformie MS Teams lub na innej ustalonej z nauczycielem przedmiotu zgodnie z obowiązującym harmonogramem i tygodniowym planem lekcji. Godzina rozpoczęcia zajęć jest zawsze o 5 minut późniejsza od podanej w harmonogramie np. lekcja, która rozpoczyna się wg. planu o 9.45 rozpocznie się 9.50. Wynika to z organizacji pracy szkoły w trybie hybrydowym, nauczyciele prowadzą naprzemiennie lekcje w trybie stacjonarnym lub zdalnym, zmieniają gabinety lekcyjne, wykonują inne obowiązki np. dyżury podczas przerw.<br />
<br />
6. Zdalne nauczanie w dominującej części będzie miało charakter synchroniczny (zajęcia online w czasie rzeczywistym). Część zajęć natomiast będzie miała charakter asynchroniczny, zadania w czasie odroczonym. 1 godzina lekcyjna będzie trwała od 30 do 45 minut.<br />
<br />
7. Sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów w kształceniu zdalnym:<br />
<ol> <li> Postępy uczniów będą monitorowane poprzez obserwacje aktywności uczniów<br /> w czasie spotkań on-line oraz udzielanie ustnej lub pisemnej informacji zwrotnej (komentarza) do:</li> <li> odpowiedzi ustnych w czasie zajęć on-line lub w trakcie rozmów telefonicznych, </li> <li> wypowiedzi uczniów na czacie tekstowym, na forum dyskusyjnym, </li> <li> wypowiedzi uczniów w czasie wideokonferencji/webinariów i innych form komunikowania się on-line.</li> <li> zadań i prac przesłanych do nauczyciela droga elektroniczną.</li> <li> Weryfikacja wiedzy i umiejętności uczniów będzie odbywała się poprzez ocenianie bieżące:</li> <li> odpowiedzi ustnych w czasie zajęć on-line lub w trakcie rozmów telefonicznych, </li> <li> wypowiedzi uczniów na czacie tekstowym, na forum dyskusyjnym, </li> <li> wypowiedzi uczniów w czasie wideokonferencji/webinariów i innych form komunikowania się on-line,</li> <li> wykonanych w domu zadań zleconych przez nauczyciela, przesłanych mailem lub inną drogą elektroniczną,</li> <li> testy on-line udostępnione na platformie…</li> <li> Kryteria ocen bieżących oraz sposób uzasadniania tych ocen określa statut szkoły</li>
</ol>
8. Informowanie uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez ucznia ocenach w kształceniu zdalnym:<br />
<ol> <li> Rodzice oraz uczniowie będą informowani o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych ocenach za pośrednictwem dziennika elektronicznego.</li> <li> W/w informacje mogą być przekazywane także za pomocą innych, uzgodnionych<br /> z rodzicem, dostępnych form porozumiewania się na odległość, w tym w czasie ustalonych w harmonogramie konsultacji</li> <li> Uczniowie dodatkowo otrzymują informację zwrotną o postępach w nauce oraz ocenach na bieżąco w czasie zajęć on-line oraz konsultacji w trakcie wyznaczonych<br /> w tygodniowym planie godzin zajęć.</li>
</ol>
9. Dokumentowanie realizacji obowiązku szkolnego w czasie realizacji podstawy programowej z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w kształceniu zdalnym:<br />
1) w czasie zajęć on-line nauczyciel na podstawie aktywności ucznia odznacza jego obecność w dzienniku elektronicznym,<br />
2) biorąc pod uwagę brak możliwości dostępu ucznia do sprzętu komputerowego lub brak dostępu do Internetu w warunkach domowych oraz różne warunki lokalowe i wielodzietność rodziny, które mogą wpływać na specyfikę nauki dziecka w domu, jednocześnie podejmując działania w celu zmniejszenia absencji uczniów na zajęciach wynikającą z przyczyn innych niż techniczne obowiązywać będą następujące zasady: Uczniowie, którzy sporadycznie nie uczestniczą w zdalnym nauczaniu w czasie, w którym odbywają się zajęcia z danego przedmiotu oraz nie potwierdzą za pośrednictwem e-dziennika lub innych komunikatorów w danym dniu nauczycielowi, z którym mają zajęcia, że zapoznali się z tematyką omawianą na lekcji ewentualnie nie potwierdzą odbioru materiałów, które były udostępnione, nie prześlą wymaganych prac itp. będzie stawiana nieobecność na lekcji. Rodzice mają prawo w ciągu tygodnia, kontaktując się z wychowawcą klasy, usprawiedliwić nieobecność ucznia, podając przyczyny absencji na zdalnym nauczaniu. Po upływie tygodnia nieobecność będzie traktowana, jako nieusprawiedliwiona. Powyższe zasady mają zwiększyć przejrzystość i pozwolić Rodzicom zweryfikować czy uczeń w czasie, który jest przeznaczony na zdalne nauczanie faktycznie w nim uczestniczy. Wierzę, że przedstawione zasady spotkają się z Państwa akceptacją i pozwolą zwiększyć skuteczność nauczania zdalnego.<br />
<br />
10. Powyższe zasady mogą być modyfikowane i zmieniane w zależności od zmieniającej się sytuacji i potrzeb. O wszelkich zmianach będziecie państwo informowani za pośrednictwem e-dziennika lub strony internetowej szkoły. Proszę na bieżąco śledzić informację, jakie państwu przesyłamy. W przypadku pytań proszę kontaktować się za pośrednictwem wychowawców klas.<br />
<br />
Z poważaniem<br />
Dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego<br />
Zbigniew Kowalski