II Liceum Ogólnokształcące Malbork

II Liceum Ogólnokształcące

Wojska Polskiego 493, 82-200 Malbork

tel. (55) 647-19-01

fax (55) 647-19-08

  


ii liceum ogólnokształcące liceum plastyczne ii lo

Aktualności

ZASADY OKREŚLAJĄCE ORGANIZACJĘ PRACY II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO W MALBORKU W TRYBIE HYBRYDOWYM

17 października 2020 | 18:08

Więcej informacji na temat ZASADY OKREŚLAJĄCE ORGANIZACJĘ PRACY II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO W MALBORKU W TRYBIE HYBRYDOWYM
znajdą Państwo w poniższej wiadomości.



<strong>SZANOWNI RODZICE/PRAWNI OPIEKUNOWIE UCZNI&Oacute;W, SZANOWNI UCZNIOWIE</strong><br /> <br /> <strong>W związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 1389) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 października 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty ustalam następujące: </strong><br /> <br /> <strong>ZASADY OKREŚLAJĄCE ORGANIZACJĘ PRACY II LICEUM OG&Oacute;LNOKSZTAŁCĄCEGO W MALBORKU W TRYBIE HYBRYDOWYM</strong><br /> <br /> 1. Od dnia 19 października 2020 r. ogranicza się w części funkcjonowanie szkoły w taki spos&oacute;b, że co najmniej 50% uczni&oacute;w realizuje te zajęcia w szkole, a nie więcej niż 50% uczni&oacute;w realizuje te zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.<br /> <br /> 2. Uczniowie realizują zajęcia w trybie stacjonarnym lub zdalnym według następującego harmonogramu<br /> <span style="color: rgb(255, 0, 0);">Tydzień od 19 do 23 października uczniowie klas I i III w trybie stacjonarnym, uczniowie klas II w trybie zdalnym<br /> Tydzień od 26 do 30 października uczniowie klas II i III w trybie stacjonarnym, uczniowie klas I w trybie zdalnym</span><br /> Informacje na kolejne tygodnie będą państwu sukcesywnie przekazywane i modyfikowane w zależności od zmieniającej się sytuacji. Informuję jednocześnie, że zgodnie z obowiązującym prawem w przypadku gdyby powiat malborski znalazł się w obszarze czerwonym szkoła w całości przejdzie na tryb zdalny<br /> <br /> 3. Zajęcia w trybie stacjonarnym i zdalnym będą odbywać się według dotychczasowego obowiązującego w szkole planu lekcji i harmonogramu<br /> <br /> 4. Obowiązującą, wiodącą w szkole platformą do nauki zdalnej jest MS Teams. Nauczyciele mogą r&oacute;wnież prowadzić&nbsp; lub uzupełniać zajęcia za pomocą innych aplikacji, komunikator&oacute;w, narzędzi &nbsp;i platform w zależności od specyfiki danego przedmiotu. Informację o tym poszczeg&oacute;lni nauczyciele przekazują i uzgadniają bezpośrednio z uczniami z danej klasy.<br /> <br /> 5. Uczniowie korzystający z nauki zdalnej logują się za pomocą swojego loginu i hasła &nbsp;na platformie&nbsp; MS Teams lub na innej ustalonej z nauczycielem przedmiotu zgodnie z obowiązującym harmonogramem i tygodniowym planem lekcji. Godzina rozpoczęcia zajęć jest zawsze o 5 minut p&oacute;źniejsza od podanej w harmonogramie np. lekcja, kt&oacute;ra rozpoczyna się wg. planu o 9.45 rozpocznie się 9.50. Wynika to z organizacji pracy szkoły w trybie hybrydowym, nauczyciele prowadzą naprzemiennie lekcje w trybie stacjonarnym lub zdalnym, zmieniają gabinety lekcyjne, wykonują inne obowiązki np. dyżury podczas przerw.<br /> <br /> 6. Zdalne nauczanie w dominującej części będzie miało charakter synchroniczny (zajęcia online w czasie rzeczywistym). Część zajęć natomiast będzie miała charakter asynchroniczny, zadania w czasie odroczonym. 1 godzina lekcyjna będzie trwała od 30 do 45 minut.<br /> <br /> 7. Spos&oacute;b monitorowania postęp&oacute;w uczni&oacute;w oraz spos&oacute;b&nbsp; weryfikacji wiedzy i umiejętności uczni&oacute;w w kształceniu zdalnym:<br /> <ol> <li> Postępy uczni&oacute;w będą monitorowane poprzez obserwacje aktywności uczni&oacute;w<br /> w czasie spotkań on-line oraz udzielanie ustnej lub pisemnej informacji zwrotnej (komentarza) do:</li> <li> odpowiedzi ustnych w czasie zajęć on-line lub w trakcie rozm&oacute;w telefonicznych,&nbsp;</li> <li> wypowiedzi uczni&oacute;w na czacie tekstowym, na forum dyskusyjnym,&nbsp;</li> <li> wypowiedzi uczni&oacute;w w czasie wideokonferencji/webinari&oacute;w i innych form komunikowania się on-line.</li> <li> zadań i prac przesłanych do nauczyciela droga elektroniczną.</li> <li> Weryfikacja wiedzy i umiejętności uczni&oacute;w będzie odbywała się poprzez ocenianie bieżące:</li> <li> odpowiedzi ustnych w czasie zajęć on-line lub w trakcie rozm&oacute;w telefonicznych,&nbsp;</li> <li> wypowiedzi uczni&oacute;w na czacie tekstowym, na forum dyskusyjnym,&nbsp;</li> <li> wypowiedzi uczni&oacute;w w czasie wideokonferencji/webinari&oacute;w i innych form komunikowania się on-line,</li> <li> wykonanych w domu zadań zleconych przez nauczyciela, przesłanych mailem lub inną drogą elektroniczną,</li> <li> testy on-line udostępnione na platformie&hellip;</li> <li> Kryteria ocen bieżących oraz spos&oacute;b uzasadniania tych ocen określa statut szkoły</li> </ol> 8. Informowanie uczni&oacute;w lub rodzic&oacute;w o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez ucznia ocenach w kształceniu zdalnym:<br /> <ol> <li> Rodzice oraz uczniowie będą informowani o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych ocenach za pośrednictwem dziennika elektronicznego.</li> <li> W/w informacje mogą być przekazywane także za pomocą innych, uzgodnionych<br /> z rodzicem, dostępnych form porozumiewania się na odległość, w tym w czasie ustalonych w harmonogramie konsultacji</li> <li> Uczniowie dodatkowo otrzymują informację zwrotną o postępach w nauce oraz ocenach na bieżąco w czasie zajęć on-line oraz konsultacji w trakcie wyznaczonych<br /> w tygodniowym planie godzin zajęć.</li> </ol> 9. Dokumentowanie realizacji obowiązku szkolnego w czasie realizacji podstawy programowej z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w kształceniu zdalnym:<br /> 1) w czasie zajęć on-line nauczyciel na podstawie aktywności ucznia odznacza jego obecność w dzienniku elektronicznym,<br /> 2) biorąc pod uwagę brak możliwości dostępu ucznia do sprzętu komputerowego lub brak dostępu do Internetu w warunkach domowych oraz r&oacute;żne warunki lokalowe i wielodzietność rodziny,&nbsp; kt&oacute;re mogą wpływać na specyfikę nauki dziecka w domu, &nbsp;jednocześnie podejmując działania w celu zmniejszenia &nbsp;absencji uczni&oacute;w na zajęciach wynikającą z przyczyn innych niż techniczne obowiązywać będą następujące zasady: &nbsp;Uczniowie, kt&oacute;rzy sporadycznie nie uczestniczą w zdalnym nauczaniu w czasie, w kt&oacute;rym odbywają się zajęcia z danego przedmiotu oraz nie potwierdzą za pośrednictwem e-dziennika lub innych komunikator&oacute;w w danym dniu nauczycielowi, z kt&oacute;rym mają zajęcia, że zapoznali się z tematyką omawianą na lekcji ewentualnie nie potwierdzą odbioru materiał&oacute;w, kt&oacute;re były udostępnione, nie prześlą&nbsp; wymaganych prac itp. będzie stawiana nieobecność na lekcji. Rodzice mają prawo w ciągu tygodnia, kontaktując się z wychowawcą klasy, usprawiedliwić nieobecność ucznia, podając przyczyny absencji na zdalnym nauczaniu. Po upływie tygodnia nieobecność będzie traktowana, jako nieusprawiedliwiona. Powyższe zasady mają zwiększyć przejrzystość i pozwolić Rodzicom zweryfikować czy uczeń w czasie, kt&oacute;ry jest przeznaczony na zdalne nauczanie faktycznie w nim uczestniczy. Wierzę, że przedstawione zasady spotkają się z Państwa akceptacją i pozwolą zwiększyć skuteczność nauczania zdalnego.<br /> <br /> 10. Powyższe zasady mogą być modyfikowane i zmieniane w zależności od zmieniającej się sytuacji i potrzeb. O wszelkich zmianach będziecie państwo informowani &nbsp;za pośrednictwem e-dziennika lub strony internetowej szkoły. Proszę na bieżąco śledzić informację, jakie państwu przesyłamy. W przypadku pytań proszę kontaktować się za pośrednictwem wychowawc&oacute;w klas.<br /> <br /> Z poważaniem<br /> Dyrektor II Liceum Og&oacute;lnokształcącego<br /> Zbigniew Kowalski