II Liceum Ogólnokształcące Malbork

II Liceum Ogólnokształcące

Wojska Polskiego 493, 82-200 Malbork

tel. (55) 647-19-01

fax (55) 647-19-08

  


ii liceum ogólnokształcące liceum plastyczne ii lo

Aktualności

Przedłużenie nauczania zdalnego do 16 maja 2021r., od 17 maja 2021r. do 30 maja 2021r. nauka w systemie hybrydowym

10 maja 2021 | 09:02

Więcej informacji na temat Nauczanie zdalne i hybrydowe
znajdą Państwo w poniższej wiadomości.



<strong>SZANOWNI RODZICE/PRAWNI OPIEKUNOWIE UCZNI&Oacute;W, SZANOWNI UCZNIOWIE</strong><br /> <strong>W związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 1389, 1830 i 1859), Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 października 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty, Rozporządzeniem Ministra Edukacji I Nauki z dnia 05 listopada 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Rozporządzeniem Ministra Edukacji I Nauki z dnia 24 listopada 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Rozporządzeniem Ministra Edukacji I Nauki z dnia 13 stycznia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 stycznia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 lutego 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 26 lutego 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 11 marca 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 marca 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 08 kwietnia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 15 kwietnia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 kwietnia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 kwietnia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, ustalam następujące: </strong><br /> <strong>ZASADY OKREŚLAJĄCE ORGANIZACJĘ PRACY II LICEUM OG&Oacute;LNOKSZTAŁCĄCEGO W MALBORKU W TRYBIE ZDALNYM</strong><br /> <span style="color: rgb(255, 0, 0);"><strong><u>1.</u></strong><strong><u>Przedłuża się od dnia 4 maja 2021r. do dnia 16 maja 2021r. ograniczenie funkcjonowanie szkoły.</u></strong> Uczniowie realizują w tym okresie zajęcia w trybie zdalnym z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zdalnym nauczaniem objęci są wszyscy uczniowie szkoły w tym uczniowie objęci kwarantanną. Informacje na kolejne tygodnie będą państwu sukcesywnie przekazywane i modyfikowane w zależności od zmieniającej się sytuacji. <strong>Od 17 maja 2021r. do 30 maja 2021r. uczniowie przechodzą na naukę w tzw. systemie hybrydowym. Uczniowie realizują zajęcia w trybie stacjonarnym lub zdalnym według następującego harmonogramu</strong><br /> <strong>Tydzień od 17 do 21 maja uczniowie klas II trzyletnich (po gimnazjum) w trybie stacjonarnym, uczniowie klas I i II czteroletnich (po szkole podstawowej) w trybie zdalnym</strong><br /> <strong>Tydzień od 24 do 28 maja uczniowie klas I i II czteroletnich (po szkole podstawowej) w trybie stacjonarnym, uczniowie klas II trzyletnich (po gimnazjum) w trybie zdalnym</strong><br /> <strong>Od 31 maja 2021r. wszyscy uczniowie uczą się już stacjonarnie w szkole.</strong></span><br /> <br /> 2. Zajęcia w trybie stacjonarnym i zdalnym będą odbywać się według dotychczasowego obowiązującego w szkole planu lekcji i harmonogramu. Jeżeli będą następować zmiany w planie lekcji uczniowie będą o nich na bieżąco informowani za pośrednictwem strony internetowej szkoły lub przez e-dziennik.<br /> <br /> 3. Obowiązującą, wiodącą w szkole platformą do nauki zdalnej jest MS Teams. Nauczyciele mogą r&oacute;wnież prowadzić&nbsp; lub uzupełniać zajęcia za pomocą<br /> innych aplikacji, komunikator&oacute;w, narzędzi &nbsp;i platform w zależności od specyfiki danego przedmiotu. Informację o tym poszczeg&oacute;lni nauczyciele przekazują i uzgadniają bezpośrednio z uczniami z danej klasy.<br /> <br /> 4. Uczniowie korzystający z nauki zdalnej logują się za pomocą swojego loginu i hasła &nbsp;na platformie&nbsp; MS Teams lub na innej ustalonej z nauczycielem przedmiotu zgodnie z obowiązującym harmonogramem i tygodniowym planem lekcji.<br /> <br /> 5. Zdalne nauczanie w dominującej części będzie miało charakter synchroniczny (zajęcia online w czasie rzeczywistym). Część zajęć natomiast będzie miała charakter asynchroniczny, zadania w czasie odroczonym. 1 godzina lekcyjna będzie trwała od 30 do 45 minut.<br /> <br /> <p style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Verdana; text-align: justify; background-color: rgb(213, 237, 255);"> 6. Spos&oacute;b monitorowania postęp&oacute;w uczni&oacute;w oraz spos&oacute;b&nbsp; weryfikacji wiedzy i umiejętności uczni&oacute;w w kształceniu zdalnym:</p> <ol style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Verdana; text-align: justify; background-color: rgb(213, 237, 255);"> <li> Postępy uczni&oacute;w będą monitorowane poprzez obserwacje aktywności uczni&oacute;w<br /> w czasie spotkań on-line oraz udzielanie ustnej lub pisemnej informacji zwrotnej (komentarza) do:</li> </ol> <ul style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Verdana; text-align: justify; background-color: rgb(213, 237, 255);"> <li> odpowiedzi ustnych w czasie zajęć on-line lub w trakcie rozm&oacute;w telefonicznych,&nbsp;</li> <li> wypowiedzi uczni&oacute;w na czacie tekstowym, na forum dyskusyjnym,&nbsp;</li> <li> wypowiedzi uczni&oacute;w w czasie wideokonferencji/webinari&oacute;w i innych form komunikowania się on-line.</li> <li> zadań i prac przesłanych do nauczyciela droga elektroniczną.</li> </ul> <span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Verdana; text-align: justify; background-color: rgb(213, 237, 255);">&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;2.Weryfikacja wiedzy i umiejętności uczni&oacute;w będzie odbywała się poprzez ocenianie bieżące:</span> <ol style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Verdana; text-align: justify; background-color: rgb(213, 237, 255);"> <li> odpowiedzi ustnych w czasie zajęć on-line lub w trakcie rozm&oacute;w telefonicznych,&nbsp;</li> <li> wypowiedzi uczni&oacute;w na czacie tekstowym, na forum dyskusyjnym,&nbsp;</li> <li> wypowiedzi uczni&oacute;w w czasie wideokonferencji/webinari&oacute;w i innych form komunikowania się on-line,</li> <li> wykonanych w domu zadań zleconych przez nauczyciela, przesłanych mailem lub inną drogą elektroniczną,</li> <li> testy on-line udostępnione na platformie&hellip;<br /> <br /> 3. Kryteria ocen bieżących oraz spos&oacute;b uzasadniania tych ocen określa statut szkoły</li> </ol> <p style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Verdana; text-align: justify; background-color: rgb(213, 237, 255);"> 7. Informowanie uczni&oacute;w lub rodzic&oacute;w o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez ucznia ocenach w kształceniu zdalnym:</p> <ol style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Verdana; text-align: justify; background-color: rgb(213, 237, 255);"> <li> Rodzice oraz uczniowie będą informowani o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych ocenach za pośrednictwem dziennika elektronicznego.</li> <li> W/w informacje mogą być przekazywane także za pomocą innych, uzgodnionych<br /> z rodzicem, dostępnych form porozumiewania się na odległość, w tym w czasie ustalonych w harmonogramie konsultacji</li> <li> Uczniowie dodatkowo otrzymują informację zwrotną o postępach w nauce oraz ocenach na bieżąco w czasie zajęć on-line oraz konsultacji w trakcie wyznaczonych<br /> w tygodniowym planie godzin zajęć.</li> </ol> <p style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Verdana; text-align: justify; background-color: rgb(213, 237, 255);"> 8. Dokumentowanie realizacji obowiązku szkolnego w czasie realizacji podstawy programowej z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w kształceniu zdalnym:<br /> 1) w czasie zajęć on-line nauczyciel na podstawie aktywności ucznia odznacza jego obecność w dzienniku elektronicznym,<br /> 2) biorąc pod uwagę brak możliwości dostępu ucznia do sprzętu komputerowego lub brak dostępu do Internetu w warunkach domowych oraz r&oacute;żne warunki lokalowe i wielodzietność rodziny,&nbsp; kt&oacute;re mogą wpływać na specyfikę nauki dziecka w domu, &nbsp;jednocześnie podejmując działania w celu zmniejszenia &nbsp;absencji uczni&oacute;w na zajęciach wynikającą z przyczyn innych niż techniczne obowiązywać będą następujące zasady: &nbsp;Uczniowie, kt&oacute;rzy sporadycznie nie uczestniczą w zdalnym nauczaniu w czasie, w kt&oacute;rym odbywają się zajęcia z danego przedmiotu oraz nie potwierdzą za pośrednictwem e-dziennika lub innych komunikator&oacute;w<br /> w danym dniu nauczycielowi, z kt&oacute;rym mają zajęcia, że zapoznali się z tematyką omawianą na lekcji ewentualnie nie potwierdzą odbioru materiał&oacute;w, kt&oacute;re były udostępnione, nie prześlą&nbsp; wymaganych prac itp. będzie stawiana nieobecność na lekcji. Rodzice mają prawo w ciągu tygodnia, kontaktując się z wychowawcą klasy, usprawiedliwić nieobecność ucznia, podając przyczyny absencji na zdalnym nauczaniu. Po upływie tygodnia nieobecność będzie traktowana, jako nieusprawiedliwiona. Powyższe zasady mają zwiększyć przejrzystość<br /> i pozwolić Rodzicom zweryfikować czy uczeń w czasie, kt&oacute;ry jest przeznaczony na zdalne nauczanie faktycznie w nim uczestniczy. Wierzę, że przedstawione zasady spotkają się<br /> z Państwa akceptacją i pozwolą zwiększyć skuteczność nauczania zdalnego.<br /> <br /> 9. Uczniowie, kt&oacute;rzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności lub brak możliwości realizowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania będą mieli umożliwioną realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły. W tym celu proszę się skontaktować z wychowawcą klasy.<br /> <br /> 10. Powyższe zasady mogą być modyfikowane i zmieniane w zależności od zmieniającej się sytuacji i potrzeb. O wszelkich zmianach będziecie państwo informowani &nbsp;za pośrednictwem e-dziennika lub strony internetowej szkoły. Proszę na bieżąco śledzić informację, jakie państwu przesyłamy. W przypadku pytań proszę kontaktować się za pośrednictwem wychowawc&oacute;w klas.<br /> <br /> <strong>Informuję, że w trosce o poziom edukacji i właściwą aktywność młodzieży na zajęciach, uczniowie podczas zdalnych lekcji w drugim p&oacute;łroczu, na prośbę nauczyciela mają obowiązek włączyć kamerę w trakcie zajęć. W sporadycznych sytuacjach, uczniowie, kt&oacute;rzy mają problemy techniczne i nie są w stanie uzyskać połączenia video (z włączoną kamerą) zobowiązani są zgłosić ten fakt nauczycielowi prowadzącemu zajęcia na początku lekcji. Powyższa decyzja jest wynikiem analizy wniosk&oacute;w z nadzoru pedagogicznego za pierwsze p&oacute;łrocze. W sytuacjach, gdy włączanie kamery nie jest wskazane u danego ucznia z powod&oacute;w innych niż techniczne proszę o kontakt z wychowawcą klasy, pedagogiem lub psychologiem szkolnym.</strong><br /> <br /> Z poważaniem<br /> Dyrektor II Liceum Og&oacute;lnokształcącego</p> <p style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Verdana; text-align: justify; background-color: rgb(213, 237, 255);"> Zbigniew Kowalski&nbsp;</p>